وبلاگ

راهنمای خرید کولر های صنعتی

راهنمای خرید کولر صنعتی

معرفی کولر های صنعتی

 

در راهنمای خرید کولر های صنعتی که با مکانیزم تبخیری، کارکرد مشابه به کولر های آبی دارند و برای فضا هایی با متراژ بالا نظیر سوله ها، کارخانجات، گلخانه ها و فضاهای باز قابل استفاده هستند ، میتوانند علاوه بر بحث سرمایش محیط، کیفیت هوای داخل محیط را نیز ارتقا دهند.

کولر های صنعتی یکی از پرکاربردترین محصولات در فصل تابستان برای مصارف صنعتی محسوب میشوند که می توانند با پایین ترین میزان مصرف انرژی ضمن عبور دادن جریان هوا از روی پدهای سلولزی فضای قابل توجهی را خنک کنند و هوایی با کیفیت و مطلوب را ایجاد کنند.

کولر های صنعتی ما که در سه مدل طراحی و عرضه می شوند، در مقایسه با کولر های بلووری حجم هوای بالاتری را جابه جا کرده و برودت سنگین تری را تولید میکند.

که این دستگاه را از نیاز به سیستم کانال کشی بی نیاز میکند، که از وجه تمایزات اصلی این کولر با سایر کولر هایی که برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند محسوب می شود و همین امر این محصول را از بهترین گزینه ها برای لذت بردن از هوایی خنک و مطلوب در گرم ترین روزهای سال، برای سـالیـان سال می گرداند.

کاربرد کولر های صنعتی

کولر های صنعتی به صورت کلی برای خنک کردن سالن ها و فضاهای یکپارچه با سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرند .

جدا از این مورد کولر های صنعتی به دلیل داشتن راندمان بالا و عملکرد مناسب در فضاهای مختلف و کاربری های دیگر مثل خنک کردن فضاهای باز(بسته به شرایط و کاربرد محیط) و خنک کاری سیستم هایی که به عنوان یک منبع حرارت و یا دستگاه هایی که گرمای زیادی ایجاد می کنند

و نیاز به خنک سازی دارند استفاده می شوند. به طور جزئی تر موارد استفاده کولر صنعتی بدین شرح است:

.1 خنک کننده سالن های تولید

.2 سیستم تهویه انبارها و سالن های نگهداری مواد اولیه

.3 سیستم خنک کننده پاساژها و مراکز تجاری-اداری

.4 سیستم خنک کننده باغ رستوران ها و باغ تالارها

.5 سیستم خنک کننده اتاق های ژنراتور

.6 تامین کننده هوای ورودی برای سالن های ماینینگ

موارد ذکر شده از اصلی ترین کاربردهای کولرهای صنعتی می باشد و جدای از این موارد کولر های صنعتی کاربردهای فراوان دیگری نیز دارند و صنایع در زمینه های گوناگون می توانند از آنها بهره بگیرند.

خرید کولر های صنعتی

راهنمای خرید کولر های صنعتی

3 مدل برای برآورده ساختن همه نیازها

در تمامی این 3 مورد کولر صنعتی از یک استراکچر و شاسی استفاده می شود که ابعاد و اندازه یکسانی با یکدیگر دارند و تنها تفاوت آن ها در الکتروموتور انتخابی و دور دریافتی پروانه اصلی است که دبی و حجم هوای متفاوتی را جا به جا می کنند.

برند الکتروموتور ها بصورت معمول برند موتوژن، الکتروژن و کایجلی انتخاب می شود.

الکتروموتور کولر صنعتی 18000 تک فاز با دور دریافتی 550RPM  را خواهیم داشت و یک قابلیت ویژه که با اضافه کردن یک پنل کوچک می توانیم دور الکتروموتوره را در 6 حالت تنظیم کنیم.

کولرهای صنعتی زمانی که به درستی برای یک محیط انتخاب شوند و در جای مناسبی نصب شوند قادر هستند در دمای 45-43 درجه بیرون در گرم ترین روزهای سال، دمای فضای داخلی را بین 25 الی 28 درجه تنظیم کنند.

 

5 برابر و راندمان بالاتر پد های سلولزی

در کولر های صنعتی به جای پوشال معمولی از پد های سلولزی با کاغذ فنلاند و چسب و رزین آلمانی استفاده می شود که خود راندمان برودتی دستگاه را به سبب افزایش سطح تبخیر و ضخامت طول موج 7 میلیمتر که دارای راندمان تبخیر متوسط 81 درصد می باشد به حداکثر می رساند.

سرمایش تبخیری با پد سلولزی علاوه بر سازگاری با محیط زیست و اقلیم گرم و خشک ایران، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد.

طراحی کولرهای صنعتی براساس شرایط عملکردی در مناطق صنعتی که بصورت معمول دارای آب با سختی یا رسوب بالا هستند به گونه ای صورت گرفته است که به ما امکان استفاده تا 5 سال را از این مدل پدهای سلولزی می دهد در حالیکه پوشال های معمولی عمری تهایتا یکساله خواهند داشت.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که بهترین راندمان برودتی پد های سلولزی در سال های 2 تا 3 است که به دلیل ایجاد رسوبات در سطح پد ما سطح تبخیر بالاتری خواهیم داشت البته که باید به این نکته توجه کنیم که چشمه های پد سلولزی به دلیل رسوب بسته نشده باشند.

در طراحی پد های سلولزی دیزاین چشمه های بزرگ و ورودی های هوای بزرگ را خواهیم داشت که موجب تبخیر تاخیر در کاهش امکان ایجاد رسوب آب و گرفتگی در طی کارکرد می شود.

با توجه به استفاده از چسب و رزین درجه یک در پد های سلولزی باز شدگی صفحات پد از هم یک امر نشدنی تلقی می شود که سبب افزایش عمر سیستم و کاهش هزینه های سرویس و تعمیرات نیز می گردد که استفاده از کولر های صنعتی را برای ما به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می گرداند.

راهنمای خرید کولر های صنعتی

راهنمای خرید کولر های صنعتی

پروانه پلی آمید و بی نیازی از کانال کشی

در کولر های صنعتی پروانه از جنس پلی آمید استفاده می شود که وزن خیلی پایینی دارد و در کنار وزن پایین راندمان عملکردی فوق العاده ای دارد و به دلیل وزن پایین قابلیت اتصال مستقیم بین الکتروموتور و پروانه اصلی بصورت مستقیم و بدون واسطه در کولر های صنعتی صورت می گیرد.

-به نوعی دیگر سیستم فولی تسمه که استهلاک بالا و نیاز به رسیدگی و نیروی کاری دارند بصورت کامل حذف شده و جایگزین آن سیستم کوپله مستقیم یا اتصال مستقیم الکتروموتور و پروانه خواهیم داشت که این امر باعث کاهش هزینه های سرویس کاری دوره ای شده ومی توانیم یک راندمان و عملکرد بهتر را از کولر های صنعتی توقع داشته باشیم.

عدم نیاز به کانال کشی در سالن برای استفاده از کولر های صنعتی، به زبان ساده تر برای استفاده از کولر های صنعتی نیازی به کانال کشی داخل سالن نیست. به دلیل ایجاد حجم هوای بالا توسط کولر های صنعتی در واقع می توان کل سالن و فضای موجود را به عنوان کانال در نظر گرفت که حجم هوای خنک و تمیز به صورت مداوم به داخل سالن تزریق و از خروجی های در نظر گرفته شده خارج می شود.

در کولر های صنعتی به دلیل استفاده از پروانه آکسیال یا ملخی ، کانال کشی با طول بیشتر از 10 متر پیشنهاد نمی شود.

کولر های صنعتی به دلیل جا به جایی هوای بالا قابلیت این را دارند که هر 3 دقیقه کل هوای داخل سالن را از طریق درب اصلی سالن به خارج هدایت کنند و با هوای تمیز و خنکی که تولید می کنند جایگزین کنند.

این امر به داشتن هوایی مطلوب و خنک در داخل سالن کمک میکند، حتی اگر منبع آلوده کننده مثل دستگاه های جو شکاری CNC و … داخل سالن فعال باشند

همراه با جریان هوایی که داخل سالن ایجاد می شود به بیرون از سالن انتقال پیدا می کنند و همیشه یک فضای با کیفیت هوای مناسب را خواهیم داشت